جواب سوالهای متداول حمل بار هوایی

جواب سوالهای متداول حمل بار هوایی


مدت خواندن مقاله 3 دقیقه میباشد.


 – اضافه بار هوایی  کیلویی چند محاسبه می شود ؟ 

اضافه بار به وزن، تعداد و ایرلاین مورد نظر بستگی دارد. بعضی از ایرلاین ها با توجه به تعداد بسته مبلغ را محاسبه و از مسافر اخذ میکنند. بعضی دیگر از ایرلاین ها اضافه بار را بر مبنای وزن محاسبه میکنند.

– شرایط خرید اضافه بار هواپیمایی  در سالن فرودگاه چگونه است ؟

عموما همه ایرلاین ها در سالن فرودگاه دفاتر فروش بلیط واضافه بارمسافردارند و یا میتوانید با نماینده ایرلاین مستقردرکانتر پرواز چک بفرمایید.

– شرایط  فریت بار مسافری چگونه است ؟

از طریق ثبت در سایت کارگونت ابتدا از نحوه ارسال و قیمت آن مطلع شوید. سپس با شرایط بار و پذیرش از طریق نماینده های فروش بار ارتباط برقرار می شود و در نهایت با صلاحدید شما و موافقت نرخ و شرایط حمل امکان انجام پرسه فریت امکان پذیراست.

جواب سوالهای متداول حمل بار هوایی | کارگونت چیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟

پلتفرم آنلاین استعلام و خدمات حمل بار تجاری و بارمسافری غیرهمراه از طریق مبادی گمرک هوایی، برای مسافرانی که باری بیش از حد مجازدارند و تجار و بازرگانان که قصد صادرات و یا واردات کالا به صورت حمل هوایی دارند، این امکان را فراهم می سازد که از طریق برگزاری مناقصه آنلاین و فوری بهترین قیمت و سرویس را مشاهده و انتخاب نمایند.

آیا سوالهای متداول حمل بار هوایی خود را دریافت کرده اید ؟

– در صورت فریت مسافری امکان ارسال بار با پروازی که بلیط تهیه شده میسراست ؟

برای ارسال بار مسافری در زمان مشخص باید چند روز اداری قبل از پرواز مراحل گمرکی و صدور بارنامه انجام پذیرد و سپس با هماهنگی شرکت های حمل در تاریخ مشخص ارسال شود.

– در صورتی که قصد مهاجرت داشته باشیم امکان ارسال لوازم منزل وجود دارد؟

بله، با توجه به مقرون به صرفه بودن فریت لوارم منزل این امکان برای مشتریان فراهم است تا در صورت نیاز به این امر با ثبت درسامانه کارگونت هزینه حمل، هزینه تشریفات گمرکی و سایر امور را بررسی و نسبت به انجام فریت اقدام نمایند.

–  اضافه بار مسافری به صورت فریت ارسال شود به صرفه تر است یا با پرداخت اضافه بار به کانتر مسافری درهنگام پرواز؟

بستگی به مقدار بار و ابعاد و ماهیت بار دارد . ما پیشنهاد میکنیم بارهای کمتر از 10 کیلو و لوازم شخصی با ابعاد متعارف چمدان را هنگام پرواز پاب کانتراضافه بار پرداخت کنید، اما بار با وزن بیشتر از 10 کیلوگرم و لوازمی غیراز لوازم شخصی مثل ساز موسیقی، فرش و یا هر وسیله ای با ابعاد بیشتر ازچمدان به صورت تجاری از طریق سامانه کارگونت اقدام به فریت نمایید.

ارسال بار به صورت فریت مسافری برای دانشجویان تحت چه شرایطی امکان پذیر است ؟

اگر گیرنده و فرستنده کالا یک شخص باشد امکان ارسال به صورت فریت مسافری امکان پذیراست و قیمت حمل بستگی به ایرلاین پیشنهادی، وزن و ابعاد بار دارد و در مقصد با توجه به مدارک دانشجویی سهولت درترخیص کالا وجود دارد و می توانید با ثبت در سیستم کارگونت در کمترین زمان از قیمت و شرایط حمل مطلع شوید.

– شرایط ارسال لوازم شخصی به مقصد ایران تحت چه شرایطی امکان پذیراست ؟

با توجه به قوانین گمرک ایران و شرایط سخت ترخیص، در صورتی که ماهیت کالا لوازم شخصی و گیرنده و فرستنده کالا یک نفر باشد امکان ارسال وجود دارد.

– برای ارسال بار از چین شرایط به چگونه است ؟

با توجه به این که یکی از خدمات کارگونت واردات کالا به مقصد ایران است این امکان برای مشتریان گرامی فراهم است که با ثبت درخواست در سامانه گارگونت از شرایط حمل و قیمت آن مطلع شوند.

– شرایط ارسال بار تجاری و یا نمونه کالا به صورت نمونه وجود دارد؟

با توجه به ماهیت کالا و مدارک مورد نیاز، امکان ارسال کالا وجود دارد. مشتریان گرامی باید مد نظر داشته باشند قبل ازارسال کالا شرایط ترخیص درمقصد را بررسی نمایند.

– کدام مواد خوراکی قابل حمل به صورت مسافری است ؟

فقط مواد خوراکی کنسرو و بسته بندی صنعتی شده با تعداد محدود .

– امکان بردن سبزیجات خشک شده و مواد یخچالی به صورت مسافری وجود دارد؟

برای بعضی کشورها امکان بردن سبزیجات خشک وجود ندارد و فرودگاه مقصد بار رامعدوم می کند. باید اطلاعات کاملی از شرایط مقصد داشته باشید

به مواد یخچالی و فریز شده چون امکان خراب شدن و آب شدن دارند اجازه حمل داده نمی شود.

مایعاتی مانند سرکه ابلیمو و ….. شرایط حمل به عنوان مسافری را دارند ؟

به هیچ عنوان اجازه بردن داخل پرواز و تحویل در بار را ندارند.

قبل از سوار شدن به هواپیما چه مدارکی باید همراه داشته باشیم ؟

در قسمت پذیرش مسافر بلیط چاپی یا عکس بلیط به علاوه پاسپورت و یک کارت شناسایی معتبر لازم است

– چند ساعت قبل از پرواز باید درفرودگاه باشیم ؟

برای پروازهای خارجی 3 ساعت قبل از پرواز باید در سالن فرودگاه باشید.

– چه چیزهایی را می توانیم داخل کابین هواپیما ببریم ؟

لیست وسایلی که با خود می توانید داخل کابین هواپیما ببرید شامل موارد زیادی می شود که ما در اینجا به اختصار به تعدادی از آنها اشاره می کنیم. وسایل الکترونیکی نظیر گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ به همراه لباس، پتو، صندلی چرخدار بیمار، گهواره، دوربین، کتاب، خوراکی هایی نظیر شیرمادر، آب‌، میوه خشک، مایعات الکی زیر ۱۰۰ میلی لیتر، طلا تا سقف ۱۵۰ گرم به همراه لوازم آرایش مثل کرم، ریمل، لاک، ادکلن و ابزار آلات موسیقی در صورتی که ابعاد آن کمتر از ۱۲۰ سانتی متر باشد می توانید با خود به داخل کابین ببرید در غیر این صورت باید در قسمت بار تحویل دهید.

به طور کلی در رابطه با حمل وسایل مجاز هر ایرلاین و مسیر پروازی قوانین مخصوص به خود را دارند؛ بنابراین توصیه می گردد حتما قبل از پرواز لیست وسایل مجاز و ممنوع را در سایت ایرلاین چک نمایید.

میزان بار قابل حمل به کابین پرواز چند کیلو است ؟

در رابطه با وزن بار مجاز در داخل کابین هواپیما ایرلاین های مختلف در مسیرهای مختلف قوانین یکسانی ندارند اما به طور کلی شما می توانید بین ۵ تا ۷ کیلوگرم بار را همراه خود در داخل کیف دستی، کوله یا چمدان داخل هواپیما ببرید. معمولا در این مورد توصیه می شود میزان بار از ۷ کیلوگرم بیشتر نشود.

– میزان بار مجاز برای تحویل در قسمت بار چقدر است ؟

این مورد هم درست مانند بار مجاز در داخل کابین هواپیما با توجه به ایرلاین، مسیر پرواز و کلاس پرواز متفاوت است. اما به طور کلی وزن مجاز بار در قسمت انبار هواپیما در پروازهای خارجی ۳۰ کیلوگرم برای هر نفر است. میزان بار برای نوزادان نیز ۱۰ کیلوگرم در نظر گرفته شده است .

مشاهده وضعیت بار هوپیمایی ماهان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *